SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Ugutan Sebar Video Lucah Matangkan Perjuangan Rakyat, Demi Keselamatan Harap Agar Sahabat Tidak Sebarkan Sesuka Hati !


Assalammualaikum WBT dan Salam Sejahtera, Kepada ahli keluarga, saudara-mara serta sahabat-sahabat facebook yang budiman, kira-kira BEBERAPA MINIT dari sekarang (seperti yang didakwa), video lucah yang kononnya membabitkan diri saya akan disebarkan kepada semua berdasarkan amaran yang telah dibuat oleh pihak yang menggugut saya sekiranya gagal membuat bayaran sebanyak USD5,000 seperti yang diminta jam 10.00 pagi ini.




Video yang berfurasi 1:45 minit itu akan memaparkan muka saya ketika memandu kenderaan kemudian sebahagian gambar "memegang alat sulit" yang kononnya milik saya. Gambar video berkenaan telah disunting dengan begitu teliti oleh pihak yang berkenaan bagi tujuan memalukan serta mematikan karier politik saya. 

Laporan polis telah dibuat di Balai Polis Indera Mahkota petang semalam, dan lewat malam tadi saya telah dipanggil untuk diambil keterangan oleh pihak polis di IPD Kuantan sekitar jam 10.00 malam. Segala maklumat berkaitan telah diberikan dengan jelas kepada pihak polis dan mereka mahu saya bersabar dan tidak membuat apa-apa bayaran kerana modus operandi pihak berkenaan sama dengan apa yang pernah berlaku kepada ramai orang sebelum ini. Cuma, ramai yang mendiamkan diri dan tidak melaporkan kepada pihak polis demi menjaga maruah masing-masing.Malah, kata polis ramai juga yang telah membuat bayaran kepada pihak yang mengugut terbabit secara diam. 



Persoaannya sekarang, bagamainakah gambar berkenaan disunting sebegitu baik oleh pihak terbabit?. Saya sendiri tidak menyangka boleh menjadi mangsa mereka kerana selama ini saya begitu berhati-hati dengan sindiket SCAM atau sebagainya. Namun kali ini mungkin nasib saya tidak baik dalam masa yang begitu singkat saya seolah-olah tidak sedar apa yang berlaku. Apapun, saya menafikan video lelaki memegang alat sulit itu dilakukan oeh saya. Ini kerana ketika kejadian saya memang sedang memandu dan dalam perjalanan untuk mengambil isteri saya dipejabat.



Kejadian dirancang sebaiknya, kerana jadual saya amat ketat pada hari semalam. Sebelah pagi dari jam 8.00 hingga 12.00 saya berada di Komplek Penyayang, Indera Mahkota untuk memantau mangsa banjir mendaftar nama di Pejabat Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi menerima sumbangan dana daripada Kerajaan UAE. 



Sekitar jam 12.15 tengahari saya berada di Restoran Kampung Tengah (Kedai Pauzi) untuk minum teh di situ bersama seorang sahabat Azam Abdul Rahman dan rakannya saudara Bard.


Foto arkib: Wajah sahabat blogger, Azam Abd Rahman

Ketika melihat facebook saya kelihatan seorang individu yang memakai nama  XING JIN yang kononnya dari negara China mahu ADD saya sebagai kenalannya. Sebelum ini dia pernah berbuat demikian tapi ditolak oleh saya. Namun, kali ini dengan begitu pantas saya add beliau. Selepas itu dia terus memuji saya dengan berbagai-bagai komen yang jelas bertuuan untuk membuatkan saya menjadi seronok berkawan dengannya. Saya bertanyakan soal kerjanya, soal pesawat MH370 kerana dia berasal dari China. 



Beliau memaklumkan dia bekerja sambilan sebagai Modeling dan menetap bersama saudaranya di Seoul, Koera Selatan. Dia kemudiannya mempelawa saya melihat gambar modellingnya dan mengajak saya menontonnya di SKYPE. Dia menyuruh saya halakan kamera ke arah muka saya agar dia dapat melihat dengan jelas siapa saya. Kerana ketika itu saya halakan kamera kepada sahabat saya Azam Abd Rahman. Kemudian saya menunjukkan tanda GOOD dengan jari, sambil terus menjamu selera bersama sahabat-sahabat.




Ketika itu saya meminta izin daripada rakan-rakan untuk beredar bagi mengambil isteri saya di pejabat, tambahan pula semalam ialah hari Jumaat dan  jam pula sudah menunjukkan hampir pukul 1.00 petang. Saya memandu kenderaan sambil tangan satu agi memegang iTab untuk melihat video yang beliau janjikan. 



Tiba-tiba dia menipu dengan menayangkan video lucah kepada saya yang memang jelas bukan diri beliau sebenarnya berdasarkan kepada paparan yang dibuat. Saya terkejut dan kemudian bertanya mana video modelling yang dijanjikan?. Video dimatikan dan selang beberapa minit kemudian dia sudah keluarkan amaran berupa ugutan kepada saya.


Paparan facebook isteri saya yang dibuat contoh ugutan

Antara ugutan terbabit dia mahu menyebarkan satu video lucah saya kepada  semua rakan facebook termasuk keluarga dan saudara mara saya. Saya terkejut, ketika itu saya masih dalam perjalanan untuk mengambil isteri saya di pejabatnya dekat Indera Mahkota. Saya bertanya, apa yang beliau mahukan. Dan dia terus menyatakan dia mahu wang sebanyak USD5,000 jika tidak mahu video berkenaan disebarkan. Saya ditontonkan video berkenaan dan sungguh terkejut apabila aksi seorang lelaki memegang alat sulit didalam kereta dipaparkan, dan wajah pada permulaannya ialah muka mirip  saya. Tapi anehnya, video berkenaan terhenti seketika sebelum suntingan dibuat dan bukannya Non Stop. 

Saya terus menelefon isteri saya dan memaklumkan perkara berkenaan. Mujurlah isteri saya memahami dan tidak melatah. Pihak berkenaan memberi tempoh dua jam kepada saya untuk membuat bayaran berkenaan melalui WESTERN UNION melalui nama seorang lelaki FILIPINA. 




Saya hairan dan terkejut, saya mengambil isteri saya dipejabat dan kemudiannya ke masjid untuk solat Jumaat, selepas itu saya terus membuat laporan di Balai Polis Indera Mahkota tentang perkara ini.


Laporan polis yang dibuat di Balai Polis Indera Mahkota

Sekitar jam 3.30 petang, saya membuat satu sidang media tergempar di Restoran Vista, sebelah BSN Indera Mahkota tentang perkara ini. Saya terjerat dalam situasi yang dirancang dengan baik oleh pihak yang berkenaan. Walau pun pada awalnya saya syak ia dilakukan oleh pihak luar, namun saya agak keliru apabila pihak berkenaan dilihat mempunyai hubungan juga dengan dua orang individu yang saya kenali. Apakah mungkin mereka juga menjadi mangsa sindiket ini agaknya.


Persoalannya apakah ia satu konspirasi politik terhadap saya?. Ada dua aspek yang memungkinkan di sini, pertamanya saya ada membuat kenyataan untuk kembali aktif dalam politik dalam masa terdekat ini. Malah ada juga yang marah bila paparan gambar saya bersama Menteri Besar Pahang tersebar baru-baru ini.Keduanya, saya juga ada mengatakan untuk bertanding jawatan Ketua Cabang PKR  pada pemilihan parti itu tidak lama lagi, berdasarkan kepada status saya masih lagi ahli PKR yang sah.



Kedua-dua spekulasi ini mungkin menyebabkan ada pihak yang curiga dan dengki, serta menyimpan dendam bagi menjatuhkan karier politik saya. Apapun, ia sekadar spekulasi yang menjadi kontroversi. Apapun ini hanya spekulasi semata-mata. Namun, hakikatnya apa yg berlaku kepada saya juga mungkin pernah berlaku kepada orang lain sebelum ini. Ia mungkin melibatkan sendikit antarabangsa yang dilakukan secara licik dan teratur oleh pihak berkenaan. Mereka memeras ugut dan meminta wang daripada individu yang berpengaruh. Modus operandinya, mengajak mangsa seperti saya berbual menggunakan video cam di SKYPE dan kemudian memanipulasi gambar video berkenaan dengan adengan lucah untuk mendapatkan wang sebenarnya. Inilah yang berlaku.
 
Foto dengan MB Pahang ini juga jadi kemarahan pihak tertentu

Saya memaklumkan kepada pihak polis dalam siasatannya malam tadi. Apapun, saya berharap ini bukanlah satu konspirasi jahat daripada rakan politik saya kerana saya kini berkawan dengan semua rakan-rakan daripada parti politik yang berbeza selepas mengundur diri dari PKR pada 11 Februari 2011 yang lalu. Persoalannya, jika tiada kaitan bagaimana dua individu terbabit boleh menjadi follower dan friends kepada XING JIN (indidividu yang mengugut saya) itu?. 

Lebih mengejutkan, menyedari perkara ini telah didedahkan di blog saya XING JIN dengan begitu pantas telah mengubah profail facebook beliau kepada XING WOO JIN



Kenapa dia berbuat demikian?. Malah, ugutan meminta saya membayar wang dalam masa dua jam telah dilanjutkan lagi sejak petang semalam selepas saya merayu. Kemudian dia memberi satu lagi peluang hingga jam 10.00 pagi ini. Maknanya, XING WOO JIN boleh berunding dalam masa yang sama mengugut.



Susulan daripada itu, saya juga akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Multimedia berkenaan perkara ini. Malah, saya juga telah menghubungi beberapa orang rakan HACKERS hebat seluruh negara untuk HACK akaun facebook beliau bagi membongkar IP ADREESS dan siapa XING JIN atau XING WOO JIN ini sebenarnya.




Memandangkan perkara ini telah dilaporkan kepada pihak polis, makanya saya berharap mana-mana sahabat yang menerima video berkenaan agar berhati-hati dan tidak menyebarkan kepada pihak lain demi keselamatan. Pihak polis memantau perkara ini dan mahu saya membuat satu lagi laporan sekiranya video bekenaan disebarkan selepas saya gagal membuat bayaran USD5,000 seperti yang diminta. 



Oleh itu, saya berharap agar sahabat DELETE video tersebut dan tidak sesekali menyebarkannya kepada rakan-rakan yang lain bagi mengelakkan masalah lebih besar timbul kemudian hari. Saya juga nasihatkan sahabat-sahabat agar berhati-hati menerima kenalan facebook baru daripada individu yang tidak dikenali kerana mungkin mereka adalah musuh kita yang bertujuan untuk menghancurkan masa depan kita sebenarnya. Kini karier politik saya mungkin mahu disekat oleh pihak-pihak tertentu kerana mereka takut kelantangan saya menyuarakan sesuatu isu akan membuka mata rakyat kelak.

Keduanya, jika menggunakan KAMERA pada laptop atau komputer, pastikan tidak menghalakannya pada muka anda jika bercakap dengan individu yang tidak dikenali. Mereka boleh melakukan apa saja asalnya mendapat WANG dan mahu menjatuhkan kita.

Sekian Harap Maklum dan Terima Kasih,

MOHD SHUKRI MOHD RAMLI
(BLOGGER CUCUMATKILAU)

214 Komen Artikel Ini:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 214   Newer›   Newest»
  • Anonymous says:
    Apr 6, 2014, 11:34:00 AM

    eleh yeke die edit..

  • Anonymous says:
    Apr 6, 2014, 11:39:00 AM

    Sendikit drg ni dah lme aku tau..dah ramai yg kne..tp yg pasti video tu bukan drg yg edit..tp atas perangkap nafsu sndri..hahaha

  • Anonymous says:
    Apr 28, 2014, 12:21:00 AM

    Brush up ur english please. Like seriously bro.

  • Anonymous says:
    Aug 8, 2015, 2:32:00 AM

    Serius bende ni...saya sudah terkena... RM3000...berhati-hati

  • Unknown says:
    Sep 7, 2015, 5:58:00 AM

    Kau bayar ke??

  • Unknown says:
    Sep 18, 2015, 1:54:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • Unknown says:
    Sep 18, 2015, 1:54:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • Unknown says:
    Sep 18, 2015, 1:55:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • Unknown says:
    Sep 18, 2015, 1:55:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • Anonymous says:
    Jan 16, 2016, 2:12:00 PM

    Hati2, bro, ramai terkena, kawan sy sorang dah terkena, tp dia redha jer, tak bayar, dia biarkan tersebar...

    Untuk tambahan siasatan polis, boleh minta polis siasat sama acc fb bernama "Jannes Yee", salam satu acc SCAMMER tu juga...

  • Anonymous says:
    Jan 16, 2016, 2:18:00 PM

    FB acc nama "Jannes Yee" juga salah satu daripada SCAMMER yg memperdayakan mangsa...harab dpt membantu siasatan polis...

  • Unknown says:
    Jan 25, 2016, 3:24:00 PM

    salam..
    saya batu terkena apa yg saya perlu buat.. sy maseh menanguh pembayaran dia meminta 2000 dan saya cuma dapat memberi 500 sahaja...

    ye sy mengaku yg saya dalam video tersebut akibat nafsu saya...

  • Unknown says:
    Feb 25, 2016, 11:14:00 AM

    bro..aku tengah kena ugut ni..dia kasi masa smpai pkul 1..

    yeah aku ikut nafsu..mintak maaf..mmg taubat tak buat daa pasni

    sekarang ni aku da deactivate fb aku..tpi still lagi dia boleh send dkt kawan2 ke?

    ada apa2 nasihat apa perlu aku buat?

  • Unknown says:
    Feb 25, 2016, 11:18:00 AM

    https://www.facebook.com/people/Ashley-Akiyama/100011358159711

    ni link dia..

    berhati2 kepada smua jgn kena mcm aku..aku takkan bayar..aku tak tau apa akn jadi..aku bia je..pndai buat pndai tanggung rite..

  • Unknown says:
    Feb 25, 2016, 10:51:00 PM

    Sama bro.kwn kena hari ini.trus buat report polis.untuk dimajukn ke skmm

  • Unknown says:
    Feb 25, 2016, 10:52:00 PM

    Sama bro.kwn kena hari ini.trus buat report polis.untuk dimajukn ke skmm

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:38:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:39:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:41:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:41:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:43:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:44:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:45:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Feb 26, 2016, 7:45:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • Unknown says:
    Feb 26, 2016, 2:18:00 PM

    aku nye video aku rasa tak kena sebar..sbb kawan2 or family takde call or ckp pasal ape2 video pun

    apa aku buat aku 1st thing is bila dia kasi video tu

    1.cpat2 aku block dia kat fb
    2.friendlist aku aku block kasi only me
    3.deactivate acc
    4.tannguh ckp nak bayar(pdahal xpun nk byar) ,mintak masa dan kurang kan brapa kena bayar.
    5.dia tnggu dkat skype ...msg bgai2 ugut...so aku ambik detail dia kat situ
    6.aku buat report kat youtube utk link video aku tu harap2 smpat di block n also harap2 dia xambik la friendlist

    7.aku then block dia kat skype..

    ni mmg pengajaran utk kita smua..
    pling penting tgk friendlist awek tu kalo dia add..kalo dia lawa mesti la bnyk friend..ni kalo gmba takde org like bagai bohong la tu
    yeah manusia buat silap...pasni jgn buat da..mintak tobat

    salam

  • Anonymous says:
    Aug 19, 2016, 3:19:00 AM

    salam.. saya baru sahaja kena tadi.. and bende ni mmg tk boleh tidur malam.. fikirkan pasal bende ni.. jadi saya ikhtiar utk menggunakan cara U2 OKEY.. harap2 berjaya la.. saya taknak video ni tersebar luas.. Ya Allah.. bantu ni la saya serta mangsa2 yg telah kena.. kami mengaku kami telah bnyk buat dosa.. tapi.. kami pohon sangat.. jaga kan la aib kami.. sesunguhnya kami tergolong insan yg teraniaya.. in sya Allah.. dengan izin Allah.. Allah akan tutup aib saya serta mangsa2 yg lain.. amin

  • Anonymous says:
    Aug 24, 2016, 11:52:00 AM

    ramai yer yg kena

  • Anonymous says:
    Aug 24, 2016, 11:55:00 AM

    Anonymous Anonymous said...
    salam.. saya baru sahaja kena tadi.. and bende ni mmg tk boleh tidur malam.. fikirkan pasal bende ni.. jadi saya ikhtiar utk menggunakan cara U2 OKEY.. harap2 berjaya la.. saya taknak video ni tersebar luas.. Ya Allah.. bantu ni la saya serta mangsa2 yg telah kena.. kami mengaku kami telah bnyk buat dosa.. tapi.. kami pohon sangat.. jaga kan la aib kami.. sesunguhnya kami tergolong insan yg teraniaya.. in sya Allah.. dengan izin Allah.. Allah akan tutup aib saya serta mangsa2 yg lain.. amin

    bro apa tindakan bro sekarang apa cerita ? bayar ke ?

  • Anonymous says:
    Aug 25, 2016, 3:20:00 PM

    Aku tak bayar.. Hari ni dh genap seminggu lepas apa yg aku buat tu.. Tpi still tkde panggilan or mesej dri family aku.. Bagi siapa yg kena.. Korang tekan link ni

    https://community.skype.com/t5/Security-Privacy-Trust-and/Blackmail-scammer/td-p/2853839/page/2

    Bnyk tips diorang kongsi..
    Nasihat dari aku
    -Disconnect any contact between the scammer
    -Deactive Acc
    -Change semua username and password utk semua account korang
    -Bgitahu friend yg scammer kasi list.. Suruh diorang block akaun scammer
    -Block Scammer
    -JANGAN BAYARR
    -takut video kena sebar? Guna google alert
    -Lastly, tawakal

    Url yg aku kasi tu baca smpai yakin.. Pastu bru buat apa yg aku ckp tdi

  • Anonymous says:
    Oct 9, 2016, 8:58:00 AM

    Aku pun baru terkena malam td.. tak lena nak tidur.. betul ke dye akan sebarkan video?? Dan macam mana nak atasi masalah ni

  • Anonymous says:
    Oct 9, 2016, 9:12:00 AM

    Ade ke dye sebarkan video tu bro

  • Anonymous says:
    Oct 17, 2016, 6:15:00 PM

    Scammer mcm ni bukan saja dari luar, hati hati dgn scammer local, kebanyankannyan terdiri dari golongan gay, atau mereka panggil plu.mempermukan wanita di wechat facebook dan social meida lain. Akan ajak berborak, Dan bila dah selesa mereka akan mintak gambar gambar intimate. Selalu kes mintak bersetubuh dgn mereka kalau ugut aduan polis boleh bertukar ke duit. Dan mangsa yg dicari selalu lelaki yg strait. Tak semua golongan gay atau plu bergitu. Seperti juga mangsa mangsa perempuan yg kena bergitu dgn lelaki strait. Kalau niat nak buat jahat tak kesa la kan suka apa.

    Say pernah jd mangsa kes mcm ni dan ini, Untuk info sahaja.

  • Anonymous says:
    Oct 22, 2016, 1:47:00 PM

    Sampai skrg video tu xpenah dihantar...kira selamat la dari aib

  • anonymous says:
    Nov 1, 2016, 11:10:00 AM

    so far semua yg kene ade video dah disebarkan ker.??? please respond..

  • anonymous says:
    Nov 1, 2016, 11:10:00 AM

    so far semua yg kene ade video dah disebarkan ker.??? please respond..

  • AbgNaz says:
    Nov 29, 2016, 5:13:00 PM

    Aku oun tadi kena...adoi kali ke dua krna blackmail....memang malang nasib....harap tak tersebar lah...

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 2:37:00 AM

    link scammer

    mnta kwn2 block

    https://www.facebook.com/eynna.starlet.3?lst=100000507572680%3A100015277868552%3A1488393204


    sy sudah terkena minta 2k..esok kena bank in 500 dlu..

    kemudian sy mnx masa 3 hari..

    kwn2..mnx tlg kwn2

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 8:06:00 AM

    Sy pun...asyik ggu..baru ternadah...tlg bro

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 8:09:00 AM

    Klu sekadar block ja...tp klu kat youtube n fb klu dimasukkan boleh delete x

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 2:55:00 PM

    Minta kwn2 block fb nya...dia

    https://www.facebook.com/eynna.starlet.3

    Ni dok dia kol sy gna skype...dia ugut nk.sebar jika sy x byr hari ni...

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 2:57:00 PM

    Minta kwn2 block fb nya...dia

    https://www.facebook.com/eynna.starlet.3

    Ni dok dia kol sy gna skype...dia ugut nk.sebar jika sy x byr hari ni...

    Dia sebar x

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 2:59:00 PM

    Perlu x sy deactive akaun fb sy..dan jika disebarkan dlm youtube n fb..apa yg perlu sy bt..sy slh...tp ini aib sendri

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 3:06:00 PM

    Aku drpd smlm..smpai hari ni dok kcu skype aku ugut nk sebar n mnx transfer cpt...aku bg alasan bg masa n aku ngah bz kja...

    Agk2 dia sebar x...akaun fb blm diactive...tp sgla mklumt dh ditukar

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 3:07:00 PM

    Yg sy ada skali dlm youtube...sy dh block sndri...tp dia private kan...klu dia upload balik krn x byr...cmna..plzz kwn2

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 3:09:00 PM

    Tq bro...skype plk cmna...perlu ka block dia...dia ugut nk bg vdeo kat list2 kwn2 fb aku bro

  • Anonymous says:
    Mar 2, 2017, 4:24:00 PM

    Sy dh add tuan akaun...m.fa........@gmail.com

  • Unknown says:
    Mar 14, 2017, 1:17:00 AM

    tolong saya pun terkena tadi .. dia mintak 3000..0tlong sya .. mcm mna nak buat ni ..

  • Anonymous says:
    May 13, 2017, 5:02:00 AM

    Hehe,sama la kita. Baru je beberapa jam tadi kena

  • Unknown says:
    May 23, 2017, 4:21:00 AM

    Bro rahman pr anyone tolong saya pls 0176549698

  • Unknown says:
    May 31, 2017, 11:00:00 PM

    sama bro baru terkena..macam mana nak buat?

  • Anonymous says:
    Jun 23, 2017, 12:03:00 AM

    sy terkena semalam..dia ugut nk 3000myr..ada x otai2 yg blh sy contact..sy prlukan khidmat nasihat..tolong sy...sy merayu..

  • Unknown says:
    Jul 27, 2017, 2:40:00 PM

    salam bro rahman boleh terangkan tak macam mana??

  • Unknown says:
    Jul 27, 2017, 2:42:00 PM

    bro rahman boleh tlg terangkan tak??

  • Anonymous says:
    Jul 28, 2017, 4:45:00 PM

    Mohon solusi..saya sdah habis7 juta..dia mminta lagi..dia ancam akan sebar video ke saudara n kawan2 fb..apakah akan disebar atau tidak ?

  • Anonymous says:
    Aug 6, 2017, 1:57:00 AM

    Aku pun dah terkena, baru tadi. Dia guna akaun awak Jepun. Mula2 dok chat biasa. Tetiba ajak vid call. Cheittt. Asallah x dapat detect masa tu. Pastu add ah Skype. Blablabla, tau tau dia htr link YouTube. Ada video aku dalam tu. Gelabah bhaii. Dia bagi masa sampai 10am esok. RM4000 woo dia minta. Mana nak korek. Ada sesiapa masih up skrg? Mohon bantuan.

  • Anonymous says:
    Aug 6, 2017, 2:14:00 AM

    Kes terbaru, saya pulak jadi mangsa. Baru tadi kene. Harap pihak berkuasa dapat berkas makhluk ni. Em. Still xde solution. Ada sesiapa boleh tlg saya tak. Feeling down.

  • This comment has been removed by the author.
    APEX says:
    Oct 5, 2017, 9:03:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    APEX says:
    Oct 5, 2017, 9:07:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    APEX says:
    Oct 5, 2017, 9:49:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    APEX says:
    Oct 5, 2017, 9:50:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • Anonymous says:
    Oct 21, 2017, 4:27:00 PM

    aku pun terkena nih.haha dah tunjuk konek besar kat skype,walauweh.haha 2hari jga aku pening dia mnta 5k.mana aku nak cari,gila punya scammer.aku deactve fb aku,youtube aku dan semua akaun google aku.aku diam je tungu respon video tu kalau ada tersebar kat kenkawan sesapa,but no respon.pepagi jam 4am aku check semua akaun aku balik,youtube,fb google,tpi ok xde pun seperti yg dia post kat scammer kat inbox aku.
    then aku cari gax mklumat lain pasal scammer an,dorang kat barat sana,mnta pendapat.xpayah bayar,sllu scammer buat kat cyber je bbenda mcmni.once dia padam akaun dia,video tu akan terdelete selamanya.aku pun sng sikit dgr.xnak jga org tau aku punya kebododhan.walaupun konek besar ada bearing lagi tu.hahaha

  • Unknown says:
    Nov 17, 2017, 3:23:00 PM

    Sy pun dah terkena..

  • Unknown says:
    Nov 17, 2017, 5:12:00 PM

    7 juta

  • Kisah Aku says:
    Nov 20, 2017, 1:30:00 AM

    Dia ada viral xvideo bro?kalau dia dah tau kitai org miskin,dia move on cari mangsa lain.kata org2 barat sana LA pasal scammer sial ni

  • Kisah Aku says:
    Nov 20, 2017, 1:33:00 AM

    Automatic video kitai tu terdelete.SBB dia org sllu but benda camni dktbcyber.

  • Anonymous says:
    Nov 20, 2017, 11:13:00 AM

    terbaik...pun bru kena hahahha...ada advice?

  • Unknown says:
    Nov 22, 2017, 12:47:00 AM

    Baru terkena gak. Dia ugut minta 10k myr. Nak bayar mcm mn? Siap bagi friend list bagai nak sebar. Nama scammer Zoewee Hye. Sampai whatsapp dia cari. Ugut2 nak sebar. Dah block semua dia di fb, ws segalanya. Tapi sekarang jantung dup dap dup dap. Takut aib tersebar. Tlf bantu2 saya. Conversation apa semua tak sempat screenshot sbb direct block tdi

  • ZI says:
    Dec 18, 2017, 12:28:00 AM

    Tolong saya bro sekalian. Sy pun terkena. 0145151994

  • This comment has been removed by the author.
    ZI says:
    Dec 18, 2017, 12:36:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    ZI says:
    Dec 18, 2017, 12:37:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • ZI says:
    Dec 18, 2017, 12:37:00 AM

    Tolong sy abg.. 0145151994

  • r.a.p says:
    Jan 5, 2018, 12:04:00 PM

    Sy juga terkena.. tlg bantu sya

    01135757998

  • Anonymous says:
    Jan 13, 2018, 11:41:00 PM

    Sy baru terkena..Ugut nk rm350..Huhu..Plz..Kena deactive fb ke?sy dh unfriend dh semua friend..Sy padam sgala mklumat dlm fb..

  • Anonymous says:
    Feb 8, 2018, 12:10:00 PM

    Tlong tuan, sy pun dah jadi mangsa...mmg xsedar bnda tu jadi...lpas tu br tsedar apa yg berlaku...mohon bantuan tuan...
    Hubungi sy 0108091988

  • Unknown says:
    Feb 26, 2018, 3:27:00 AM

    Saya pun kene 😂

  • Unknown says:
    Mar 9, 2018, 10:41:00 AM

    Assalammualaikum. Sy pun menjadi mangsa. Dia guna gambar perempuan sebagai umpan. Tp aku telah termakan gan jerat dia. Aku amek keputusan untok block fb dia,dan aku hapuskan acc fb aku. So kawan2 yg ada pengalaman,sy nak tanya.. Video tu akan disebar atau tidak ya.?

  • Anonymous says:
    Mar 13, 2018, 8:36:00 PM

    Tolong terangkan bang, 0169690434

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Mar 19, 2018, 2:42:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • Anonymous says:
    Mar 19, 2018, 7:39:00 AM

    saya pun baru terkena jgk. boleh bagi pendapat tak bro? video tersebar tak? tolong bro.

  • Anonymous says:
    Mar 19, 2018, 7:44:00 AM

    saya pun baru terkena jgk. boleh bagi pendapat tak bro? video tersebar tak? tolong bro.

  • Anonymous says:
    Mar 19, 2018, 7:50:00 AM

    saya pun baru terkena jgk. boleh bagi pendapat tak bro? video tersebar tak? tolong bro.

  • Unknown says:
    Mar 27, 2018, 7:07:00 PM

    Assalamualaikum saya baru jak kena tolong saya...saya da bagi 2k for 2 days saya tak tau nak wat macam mna lagi..i realy need pertolongan dari kmu semua

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Mar 27, 2018, 7:08:00 PM

    This comment has been removed by the author.

  • Unknown says:
    Mar 27, 2018, 8:20:00 PM

    Tolong reply

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Mar 27, 2018, 10:01:00 PM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Mar 27, 2018, 11:23:00 PM

    This comment has been removed by the author.

  • Anonymous says:
    Apr 9, 2018, 1:03:00 PM

    Tolong bantu saya juga..saya sudah terkena. Dia ugut nk sebar.. 012-6071676

  • Anonymous says:
    Apr 11, 2018, 12:10:00 AM

    Saya kena lebih kurang tp melalui wechat. Tp ada terlibat dgn 3rd party. 3rd party tu ada buat ugutan utk viralkan video dgn suruh bayar 1k dgn alasan tertentu. Sebelum ni dah bayar dlm 300myr. Klau wechat lak camna ek

  • Jang77 says:
    Apr 15, 2018, 10:47:00 AM

    Terkena gak tolong bantu saya...

  • Jang77 says:
    Apr 15, 2018, 10:49:00 AM

    0102313774

  • Anonymous says:
    May 4, 2018, 5:20:00 AM

    Boleh bantu sy juga baru terkena. Harap kawan2 yg pengalaman bantu saya. 0193100711

  • Unknown says:
    May 25, 2018, 6:58:00 AM

    Tlong sy...bru kne ni..tapi mntak tmpoh byar dlm mse 3bln.....mcm mne nk bt ni

  • Unknown says:
    May 25, 2018, 6:59:00 AM

    Tlong sy..0132125003

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    May 25, 2018, 7:00:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • Anonymous says:
    May 27, 2018, 5:09:00 AM

    Ad berlaku ap2 ke, dia buat ke ap yg dia ckp ke dia x berani, pls sy pon bru terkena

  • Anonymous says:
    May 27, 2018, 5:15:00 AM

    Tlong bro, explain bru terkena smalam nie, mmg xdek duit nk byar mntk 3k mntk. Pls repond

  • Unknown says:
    Jun 26, 2018, 8:48:00 AM

    Sebelum ni aku dah kena, semalam.Aku kena bayar 1k.Aku pun gelabah.Aku pergi bank aku bayar.Aku cerita dekat isteri aku.Lepastu dia cakap aku dah kena scammer..Scammer tu cakap kalau tak bayar dia nak viral kan.Lepastu je aku block semua dah. Aku buntu.Tolong jugak aku.0174399463.Apa yg perlu aku buat..

  • Unknown says:
    Jun 27, 2018, 8:22:00 AM

    contact aku pagek..Aku orng bp juga..0174399463..wassap sat

  • Unknown says:
    Jul 8, 2018, 3:26:00 AM

    Salam sahabat,Aku terkene jugak dia minta rm3000 untuk delete video.bantu Aku sahabat.aku harap sgt

  • Anonymous says:
    Jul 8, 2018, 11:15:00 PM

    Sy on br terkena dia mntk 400 usd kalau x vid saya dia sebarkn dlm contact list saya.. apa sy perlu bt.. dia bg mass 29 jam jr

  • Unknown says:
    Jul 11, 2018, 5:30:00 PM

    Terkena gak tadi..minta bantuan..melibat kan family n bini ni..mmpos aku...tolong wahai sahabat sume

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Jul 27, 2018, 11:31:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • Unknown says:
    Jul 27, 2018, 12:15:00 PM

    Ada sapa2 bleh pm sy ttg ni trkena jg smlm email Sy mofz_lee@yahoo.com

  • Unknown says:
    Jul 31, 2018, 12:27:00 PM

    ada sapa2 boleh tolong saya, dah terkena jugak, takut punya pasal gi bayar 100.tp saya dah block scammer, still selamat ka

  • Unknown says:
    Jul 31, 2018, 12:28:00 PM

    ada sapa2 boleh tolong saya, dah terkena jugak, takut punya pasal gi bayar 100.tp saya dah block scammer, still selamat ka

  • Unknown says:
    Aug 12, 2018, 1:57:00 AM

    Ada yg punya tips berguna dan boleh sedapkan hati tak yg vid tak tersebar..

  • Anonymous says:
    Sep 5, 2018, 1:05:00 AM

    Mintak pendapat bro....0175089493

  • Anonymous says:
    Sep 5, 2018, 1:42:00 AM

    Mintak pndapat bro....0175089493

  • Unknown says:
    Sep 18, 2018, 1:00:00 AM

    Wat bodo je xyah bayar.. Aku ari tu die ugut nk uoload youtube la kwn2 fb la... Aku ckp ok.upload now.. Pastu aku g fb die. Aku report kt fb help remark porno n fake acc ... Smpai skrng xde pn kwn2. Aku bgi taw ade video or pic scam vc skype maby die pn goyang takut kite ni perisik haha.. Kalo ade kt you tube anda bole report kt youtube remark porno

  • Anonymous says:
    Oct 6, 2018, 4:17:00 PM

    Saya baru terkena semalam. Tolong siapa siap bantu saya. Whatsapp saya 01111971721. Saya amat buntu sekarang ni

  • This comment has been removed by the author.
    Unknown says:
    Oct 8, 2018, 2:21:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • Unknown says:
    Dec 1, 2018, 2:52:00 AM

    mohon bantuan sahabat..bru je terkena td..0139774906

  • Anonymous says:
    Jan 12, 2019, 3:16:00 AM

    Assalamualaikum bro . saya pun baru terkena . tp diorang tak guna skype . guna IMO pebenda ntah . sumpah terjerat dgn nafsu sendiri . sy dah laa baru nak dpt kerja baru . terkena . hampir nak bayar . tp lepas buat research . ada terbaca komen . pandai buat pandai tanggung . sy beranikan diri . dan jd pengajaran dlm hidup ni . sy dah deactive semua sosial media . kecuali insta dan ws . sumpah menyesal . sebelum ni tak pernah layan . harini mmg dah ditakdirkan untuk terkena jugak . thread ni mmg betul2 berguna . dan hal ni jugak buat sy menyesal paling menyesal seumur hidup sy . tolong doakan sy supaya gambar video sy tak tersebar . sy tawakal shj sekarang ni untuk esok hari . dan sy berkeras untuk tidak bayar walhal sy kata bayar . penyesalan yang tak dpt dilupakan . pengajaran seumur hidup .

  • Unknown says:
    Jan 14, 2019, 10:05:00 AM

    Saya pown terkna..erm line apps

  • naszz says:
    Mar 6, 2019, 6:13:00 AM

    salam bro..saya baru terkena scam macamni dan dye ugut..minta pendapat bro..sye takut video tu dviral

  • yezza says:
    Mar 27, 2019, 1:11:00 AM

    hyee..sy bru trkene..ade yg blh bg pndpt tak...rahmannnn...please bg nombor

  • Boy says:
    Apr 4, 2019, 10:11:00 PM

    Then video tu dia sebarkan tak bro?

  • Boy says:
    Apr 4, 2019, 10:12:00 PM

    Jadi dia sebar tak video tu?

  • Anonymous says:
    Apr 17, 2019, 2:00:00 AM

    Bro apa cerita nyer..ade dorang upload x

  • Anonymous says:
    Apr 18, 2019, 5:22:00 AM

    Rahman, please bgi no.. Sy pn bru tkena.. Minta 5k..nk sebar gmbr bogel.. Bukan video.. Ia ada post skjp kat ig.. And delete.. Bawa runding nk 3k..sy minta masa, sdgkn sy pergi balai polis dan skmm. Tp pihak trsbut x ble bt apa sbb sy x rugi apa2 lgi. Cuma tkt dia sebarkan gmbr kat fb. Sy da delete akaun fb. Cuma masih di kcu d wssp dgn mcm2 no hp. Skmm bgi cdgn utk lawam blik. Post blik yg akaun tu scammer. Sy cuma tkut kwn2 nmpk gmbr tu. Soal duit mmg sy tak byr.

  • blanksoldier says:
    May 18, 2019, 12:35:00 AM

    assalamualaikom aku pun dh terkena .. aku nk deactive fb tapi aku ada dua acc acc satu lagi aku aku hilang password .. aku dh buntu dh ni.. tlg aku.

  • Anonymous says:
    Jul 24, 2019, 1:53:00 PM

    Sapa ada solutian dan pengalaman minta share kawan? Sy dah terkena juga

  • Unknown says:
    Oct 5, 2019, 6:22:00 PM

    Aku pon baru je terkene. Ade lagi ke orang terkena dek kerana mende bodoh, akal pendek ni..

  • Unknown says:
    Oct 10, 2019, 5:53:00 PM

    salam . aku baru terkene semalam hmm aku tak tau mcm mane aku boleh jadi bodoh boleh layan scammer tu ya Allah jaga la aib aku ya Allah . aku tau itu silap aku hmm boleh sesapa tolong tak .

  • Wan says:
    Oct 31, 2019, 10:13:00 PM

    Assalamualaikum,,aku pn bru trkena ptg td,allah,ape perlu aku buat ni,lps die ugut je serta merta aku block dia n deactive account serta merta,dia sruh bayar rm1000,mase tu nk dkt pkul 3 dh,dia sruh bayar pkul 4 klu tk dia sebar kan,n dia siap tunjuk lg account fmly aku,,skrg aku tk thu ape nk buat dah,klu ade yg trbace,boleh tlg tak,, ini kalau org kt rumah or kwsan rumah n fmly thu,mmg aku pindah lain,ya allah jagalah aib aku

  • Wan says:
    Oct 31, 2019, 10:14:00 PM

    Skrg mcm mne bro,aku pn bru trkena,dia ada sebar ke video tu ? Perlukan jawapan bro

  • Anonymous says:
    Nov 6, 2019, 3:11:00 PM

    Pls kawan2 tlg aku bru terkena semalam dia mnx 5k. Tp aku xda duit sebanyak tu then aku mnx discaunt. Aku dah transfer 1200 kt akaun filipina dia. Lepas dah transfer tu dia mnx lagi rm800 dgn mcm2 alasan. Tlg aku 01126723873

  • Unknown says:
    Nov 12, 2019, 12:47:00 PM

    rahman abdul..minta pertolongan

  • Unknown says:
    Nov 12, 2019, 12:48:00 PM

    bro..kau pandai padam ke

  • Unknown says:
    Nov 12, 2019, 12:52:00 PM

    betul ke video x tersebar

  • Unknown says:
    Nov 12, 2019, 12:57:00 PM

    disebabkan kecantikan aku jadi mangsa..bodohnya aku..nafsu mengatasi akal..adakah video akan tersebar

  • Unknown says:
    Nov 26, 2019, 4:29:00 AM

    Aku pun trkena dh..Tpi aq kena dari line apps.. Dia goda aq then nsib kjup je aq vc then mati.. Vc then matikn last2 dia rakam n ugut 5000 usd.. Then aq ckp aq xde duit dia turun2 kan lgi hrge smpai la 300 then aq x lyn terus.. Goyng gak la tkut disebarkn dekt fmily, kwn2.. Mne nk letk air muka doh.. Aq dh block orng tu kt fb, line, n meet me.. So perluke aq deactive fb aq? Plisz aq prlukn pndpt

  • Unknown says:
    Nov 27, 2019, 3:37:00 AM

    jangan layan bro , and yg penting skali jangan bayar . bila start bayar nnti dia berlarutan . block dia , jngan bg chance dia contact kau . dia xkan sebar caya ckap aku

  • Anonymous says:
    Nov 28, 2019, 11:51:00 PM

    Baru je terkena, kalau xlayan xpe kan

  • danny says:
    Dec 16, 2019, 10:56:00 AM

    salam semua aku pun terkene.. tapi selamat la aku tutup muka dengan mask.. cuma tu la tekelua jgk la kepala kote.. aku ignore je.. dia gigih msg gigih contect ikut email.. selamat fb aku xda family dan org org kerja.. sbb privacy.. cuma aku harap dia delete lah benda tu.. kekilafan aku.. jatuh carrier aku kalau betul betul tersebar.. cuma aku dah pos kt fb aku bg tahu supaya jgn accept .. dan blok fb org tu sbb scam.. aku harap tak di sebarkan lah.. tapi aku xlayan langsung lepas dia ugut nak 1k.. mmg la ada duit.. tapi selalunya benda mcm ni kalau bg dia nak nak nak lg.. aku cuba gunakn apa yg aku ada.. no akaun mmg asal filipine.. tapi aku relocate akaun fb pun di filipina.. diorang guna fake gps untuk boleh cari mangsa mangsa di sini.. diorang bukan di sini.. so hati hati la.. xda perempuan cantik yg xda like xda friends langsung weh.. jgn la terpedaya.. aku pun record jgk video yg di tunjuk.. mmg video diorang ambik dari pornhub.. aku pun tekilafan tak terpikir sampai mcm ni.. hope nothing happen.. aku doakan semua org selamat.. kita doa pelaku supaya terkene penyakit yg tengah tersebar di filipina tu.. biar mampos cepat..

  • Unknown says:
    Jan 4, 2020, 2:39:00 AM

    Terkena jugak nyh , baru ja . Series ke xsebar ? Sy dh hide semua at fb sy dari scammer tu . Klau sebar at you tube just report ja

  • Anonymous says:
    Mar 25, 2020, 4:04:00 PM

    Please bro call saya untuk bg pendapat, saya baru kena ni dari semalam tak tidur�� 01164242786

  • Unknown says:
    Apr 24, 2020, 8:08:00 PM

    Buat laporan polis untuk dirujuk ke Skmm untuk dipadam. Diorg tak berani sebar tu. Balas msg si pelaku, saya akan repot polis, polis boleh dapatkan bantuan interpool untuk cari kamu. Tengok pelaku terus padam akaun fb. Gertak sikit kat pelaku, osama laden pun yg tak guna sebarang alat komunikasi boleh di cari ini kan pula kamu guna hp pasti dapat cari. Takut si pelaku. Jangan malu repot saja dengan polis.

  • Unknown says:
    Apr 24, 2020, 8:11:00 PM

    Tak berani bro. Jangan bayar

  • Unknown says:
    Apr 24, 2020, 9:25:00 PM

    Salam semua, saya terkena juga bro, dia ugut akan sebar semua kenalan fb saya mula2 saya takut bingung, tapi entah mana dapat kekuatan balas balik msg dia saya buat repot polis. Terus si pelaku padam akuan fb dia. Disini saya dah tau dia takut tak berani sebar. Esoknya saya pergi repot polis untuk dirujuk ke skmm untuk padam link kalau dia nak sebar. Tapi polis cakap diorg tak berani sebar sebab link video akan diketahui kalau dia betul2 sebar. Jangan bayar.

  • Unknown says:
    May 5, 2020, 3:49:00 PM

    Sila bagi penjelasan mcm mana akaun scammer dapat di mansuhkan

  • Unknow says:
    May 14, 2020, 9:56:00 PM

    Salam bro saya pun kena mcm bro kena tapi dia tkmintk duit , dia mntk sya buat vid sex , klau sya p buat report polis , polis amk tindkn tk?sya masih bersekolah bro tlong sya . Sya perlukn bantuan

  • Judean says:
    Jun 3, 2020, 1:30:00 AM

    Aku pun terkena. So ada apa apa video tersebar tak? Perlu deactived fb tak?

  • Unknown says:
    Jun 12, 2020, 6:18:00 PM

    Apa scammer tu ?

  • Unknown says:
    Jun 12, 2020, 6:18:00 PM

    Apa nama scammer tu ?

  • Unknown says:
    Jun 12, 2020, 6:23:00 PM

    Aku baru terkena 2-3 yg Lalu, dia mintak 3000, aku kata tunggu gaji. Jadi aku whassup SKKM, Diorang suruh busy report polis dulu. Dengan scammer nie aku main tarik tali..esok Ali nak GI buat report dulu

  • Unknown says:
    Jun 12, 2020, 6:24:00 PM

    Tapi firstly matikan Dan unfriend semua ahli kenalan dlm facebook dulu

  • Unknown says:
    Jun 12, 2020, 6:27:00 PM

    Nak Tanya dia sebarkan x video awak tu ?

  • Unknown says:
    Jun 12, 2020, 11:33:00 PM

    Saya pun terkena ape perlu buat??

  • Unknown says:
    Jun 13, 2020, 5:41:00 PM

    Kena kat faceFace ker ?

  • Jai says:
    Jun 16, 2020, 2:48:00 PM

    Sy pun trkena bang , tlg mcm mne ni . Boleh wsp sy tak 0138528148

  • This comment has been removed by the author.
    Jai says:
    Jun 16, 2020, 4:10:00 PM

    This comment has been removed by the author.

  • Jai says:
    Jun 16, 2020, 4:19:00 PM

    Sy trkena jgk ni mcm mne ni

  • Jai says:
    Jun 16, 2020, 4:22:00 PM

    Sama laa sy pun trkena dgn IMO tu jgk . Ya Allah mtk2 dia xsebar

  • Unknown says:
    Jul 21, 2020, 10:36:00 PM

    Tolong bru kena 0179590109

  • Man_mana says:
    Jul 23, 2020, 2:34:00 AM

    Saya pun baru terkena.. Cakap nak video call tengok sekitar rumah.. Sekali keluar video call die tengah bogel.. Tumpas saya.. Memang habis iman sy masa tu.. Ada sesiapa boleh tolong.. Sekarang dia ada contact number dalam phone saya.. Kalau ada boleh tolong.. Please.. Help me.. Whatsapp saya mcm mana nak buat please.. 0129849544

  • Man_mana says:
    Jul 23, 2020, 2:36:00 AM

    Saya pun terkena.. Sekarang dia ada list nombor dalam contact phone saya.. Adik saya terima video dia ugut tu.. Dan terus mesej saya.. Saya suruh dia delete dan block.. Tolong macam mana nak buat.. Saya tak bayar kat dia.. Tolong whatsapp saya cara nak buat mcm mana.. 0129849544

  • Mat2 says:
    Aug 24, 2020, 4:27:00 AM

    Saya baru kena geng..
    Macam mana ni contact jap saya 0124590917
    Link dia https://www.facebook.com/bea.kim22

  • Mat2 says:
    Aug 24, 2020, 4:33:00 AM

    Saya baru kena geng.. Macam mana ni
    Link dia https://www.facebook.com/bea.kim22

  • Mat2 says:
    Aug 24, 2020, 4:33:00 AM

    Saya baru kena geng.. Macam mana ni
    Link dia https://www.facebook.com/bea.kim22

  • Unknown says:
    Aug 24, 2020, 7:30:00 AM

    Ada apa2 info tak saya baru kena ni please semua bagi info

  • Jai says:
    Aug 24, 2020, 12:48:00 PM

    Kena dkt ape ? Webcam ke ape ke ?

  • This comment has been removed by the author.
    Shahir says:
    Aug 25, 2020, 8:36:00 PM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Shahir says:
    Aug 25, 2020, 8:40:00 PM

    This comment has been removed by the author.

  • Anonymous says:
    Sep 2, 2020, 11:06:00 PM

    Sy pn br terkena. 1st kene byr dlm 3k.lepas seminggu mintak lg 1k.then aku tukar no lain, fb pn deactivate & delete. Alhamdulillah senyap. Silapnye lepas sebulan aku buat fb baru. Ntah cmne die boleh trace nombor hp aku dlm tu. Terus wasap, ugut nk sebar. Kali ni aku nekad, ape nk jadi jadi lah, aku ignore call die, x balas wasap. Lastly die ugut nk sebar pada family & kawan2 dlm fb. Aku nekad mmg x layan. Naaib z baik, mmg die sebarkan jugak grup tu dlm messger. Dlm hati aku pasrah je sbb mmg salah aku jugak ikutkn nafsu time tu. Skrg aku berdoa Allah bg aku kekuatan. Aku nyesal & takkan ulangi lagi. Esok br nk buat report polis & skmm. Bukti x byk sbb aku delete & block. Pengajaran utk kita semoga lebih berhati2.

  • Unknown says:
    Oct 29, 2020, 1:24:00 PM

    Evelina fabillo arguilles Nama fb nya Aku pon kena tadi.. perghhh menyesal

  • Ahmad Syukran says:
    Nov 22, 2020, 5:16:00 AM

    tersebar tak bro

  • Unknown says:
    Dec 7, 2020, 7:19:00 AM

    Terkena jgk geng...dri whatapps...asal la aku jadi bodoh hari ni...jelas2 nombor indo lgi mau layan buat apa...doakan vid aku tak tersebar geng...aku betul2 menyesal

  • Anonymous says:
    Dec 13, 2020, 1:00:00 PM

    Salam geng aq pun baru kena dia mintak rm 200 lepas tuh aq terus block bodoh gak pergi layan mmg menyesal doakan aq supaya aib mangsa yang dh terkena ni di tutup oleh kekuasaan Allah amiin. Kalau ad pendapat tlg beritahu adakah tindakan saya betul satu hari jgk x tidur ni

  • Anonymous says:
    Dec 30, 2020, 6:02:00 AM

    Assalamualaikom....gais...aku pn baru kena jgak td...3 pgi td dkt ws..ajak vc .biasa la nma pn laki kn..allah...salah aku jgak.lps vc dy trus ws aku.nk sebarkn dkt twitter.ugut bayar 10k.tpi aku kta la dunia ny ada undang2...hang post laa..aku xtakut.hang post aku kt media sosial.aku post hang kt polis.dy kata plak ok kcau mcm tu dy bgi masa n tgu aku smpai 10pgi.aku kta xpyh tgu aku.hg tgu warent tgkap jala dari aku..lpstu dy kta ok dy sh viralkn..tpi xtw la dy viralkn ka dak.aku just nk tanya.nk buat report boleh x melalui atas talian ka kena p report kt balai??tlg bgitau sat pm ws aku gais..0137687349.saling membantu sesama kita yg teranaya oleh manusia2 setan ny..

  • Anonymous says:
    Jan 4, 2021, 3:26:00 PM

    Aku pun baru terkena hari ini. Kerana ikutkan nafsu, aku vc laki foreigners guna Messenger Fb. Dia nk vc melancap sama. Tak terfikir video akan kena rakam dan muka nampak sepenuhnya. Dia chat nak sebar video tapi aku tak sempat baca apa dia mintak, terus cepat2 delete fb. Siap ada link nak sent ke messenger friends di fb. Dia chat di whatsapp lepas tu aku terus delete whatsapp. Now dah block no dia dari phone. Di Whatsapp tak dapat block sebab dia dah tak ada whatsapp. Minta dijauhkan daripada video tersebar. Hanya Allah tempat bergantung sekarang.Pengajaran buat aku :'(

  • Baron says:
    Jan 16, 2021, 8:50:00 PM

    Weh samala dgn aq, dia add fb aq pastu bual2 skejap, and then dia ajak video call, dia pakai underwear ja tapi aq tnjuk muka sparuh, kemudian dia call lagi skali dan dia dah bogel, tapi camera aq tuju kat lain dah, sbb aq rasa aneh dh masa first call... alhamdulillah, sib baik aq xlayan blackmail ni....

  • Anonymous says:
    Jan 16, 2021, 8:55:00 PM

    Nama fb dia apa, nak tau juga dia punya cara cmna, aq hmpir kena tapi aq x dedahkan aib aq, fb dia evelina fabillo arguiles

  • Baron says:
    Jan 16, 2021, 8:57:00 PM

    Hello bro, boleh crita your experience, kita sama2 bantu

  • dinayubi says:
    Jan 29, 2021, 8:39:00 PM

    Tuan, tolong padam komen ni sebab saya owner baru no di atas..

  • Anonymous says:
    Jan 31, 2021, 2:30:00 PM

    Guys, aku pun baru kena semalam, vc dekat whatsaap,dia guna nombor indon.. x tahu pulak dia rakam,sekarang dia ugut nak sebarkam gambar & video aku.. Menyesal aku seumur hidup kalau dia betul2 sebar ..
    mohon pandangan apa perlu aku buat, dia minta bank in rm300 ke akaun maybank..
    Diorang betul2 sebar ke ? ada yang kata dia sebar, ada yang kata x berani sebar ..
    minta tolong guys ..

  • admin says:
    Feb 2, 2021, 1:02:00 AM

    Sabar... geng scammer punya keje.. jangan bayar apa2

  • Anonymous says:
    Feb 5, 2021, 8:19:00 PM

    Aku pun baru kena smlm, 4feb21.acc fb nama Cindy wong. Aku cuma niat nak kwn je, tp kalau dh bila digoda, bangkit jgk nafsu ni. Kalah dkt situ. Vc dgn messenger fb, n last sekali kena ugut bayar 2k kalau x nak sebar vid pd friendlist fb aku dll. Tp aku lawan, ckp terpulang la nak buat apa, aku kerja keras nk dpt duit, aku xkan bayar 1 sen walau apa pun yg jd, mungkin aku hilang kwn2 kalau dia sebarkan, tp aku tetap mampu bernafas n cari kwn2 baru. Tp tipu la kalau x rasa takut, setiap bunyi yg masuk dkt fon, allah je tau betapa gelisah rasanya diri ni. Tp tu la, aku xkan bayar. Benda dah jd atas silap sendiri, aku kena tanggung sendiri even benda tu calarkan maruah aku. Sebab 1 je, aku kerja gelap, balik pn gelap utk dpt duit. aku xkan pernah bayar.

  • luqman says:
    Feb 7, 2021, 9:08:00 AM

    mcmna dia sebarkan tak skrg

  • Anonymous says:
    Feb 8, 2021, 10:08:00 AM

    aku rasa sama dgn org yg aku kena ni.. aku pn bru kena ni.. die sebar tak

  • Anonymous says:
    Feb 8, 2021, 12:48:00 PM

    mcmna die boleh dpt contact dlm nombor phone?

  • apih says:
    Feb 9, 2021, 3:41:00 PM

    sama bro,,, aku pon baru kena semalam... tapi aku terus block skype , fb, deactivate fb... x amik tau pon... risau memang risau gila ah... tapi aku mmg xkan bayar ah... so far,,, dia spread x video tuu bro?

  • apih says:
    Feb 9, 2021, 4:34:00 PM

    sama la bro... baru kena semalam... mmg x lah aku nk bayar... salah sendiri, kena la tanggung... bayar pon bukan bole hilang video ru

  • Anonymous says:
    Feb 10, 2021, 4:05:00 AM

    Same baru kena gak, dia minta 500,cane eh bayar ke tak huhu dia sebarkan betul ke

  • Unknown says:
    Feb 18, 2021, 9:46:00 PM

    Alamak banyak yg kene hehe

  • No name says:
    Feb 20, 2021, 2:05:00 AM

    Tlg please . Saya terkena

  • No name says:
    Feb 20, 2021, 2:06:00 AM

    Bgi no fone bang . Bole tlg takk hm

  • No name says:
    Feb 20, 2021, 2:06:00 AM

    Dia sebar ke video ?

  • Anonymous says:
    Feb 20, 2021, 8:36:00 AM

    https://www.facebook.com/aira.972
    Report akaun pelaku rakan rakan

  • Unknown says:
    Feb 21, 2021, 11:25:00 PM

    Sebar boss. Baru kene.tapi tagak jelah..janji jgn bayar

  • Syagiq says:
    Mar 3, 2021, 2:23:00 AM

    Sekarang dia sebar tak bro

  • Anonymous says:
    Mar 11, 2021, 1:41:00 PM

    Sy kne mcm abg jgk...mcm mana nk buat bang

  • Anonymous says:
    Mar 11, 2021, 1:49:00 PM

    Mintk no phone bang sy pun terkena

  • mat says:
    Mar 13, 2021, 7:36:00 PM

    aw

  • Unknown says:
    Apr 7, 2021, 6:56:00 PM

    Mcm mn kejadian... Sy br tkena sama dr indon.. Di betul viral kan ka

  • Unknown says:
    Apr 9, 2021, 1:14:00 AM

    https://www.facebook.com/macadat.ryzalyn sy pon bru kna ni fb dia..cm mn ya kwan2 tlong sy

  • Unknown says:
    Apr 21, 2021, 9:52:00 AM

    aku pun baru terkena semalam ..dia mintak 1k klau x dia nak sebarkan dekat frinedlist fb n sedara mara... tolong kwn2 perlu byr ke x... dia ckp nak byr duit sewa umah urgent .. org indon.. silap aku juge pergi melayan video call dia bogel tu.. tanpa sedar dia rakam... nak menyesal skg pun x guna dah...

  • Unknown says:
    Apr 21, 2021, 1:59:00 PM

    Buat report polis secepat mugkin.. Bagi detail kt polis no whstap2 dia yg bnyk tu n fb name dia.. Aku pun dlm dilemma ni bro.. Dia dok mntk 1k klau x nk sebar.. Smpai skg aku block n x layan dia.. Fb aku ttup trus deactive.. Kejap lagi tuka ni whtsap pulak

  • Anonymous says:
    Apr 24, 2021, 4:54:00 AM

    Saya baru terkena, dia ugut untuk sebarkan video saya di fb sampai family saya tahu, dan dia meminta wang sebanyak rm500 kalau nak dia padamkan video tu. Sy tak tahu nak buat mcm mana lagi, sy deactive saja whatsapp , Jantung berdebar je tkut aib tersebar. Nombor whatsapp dia +6282286370982

  • Unknown says:
    Apr 24, 2021, 8:43:00 AM

    Jgn byr sesen pun.. Sy pun dia ugut tpi x layan pun.. 1st report polis.. 2nd mntk fmly block n report fb dia siap2 g taw fmly dia ni scam.. 3rd pgi ke twitter interpol negara mana yg dia dftar no whtsap tu.. Dedahkan no dia whstap n buat aduan.. Nnt police sna akan respond.. Last skli pgi link ni buat aduan dkt skkm attach kan bukti salinan report polis Dan no whtsap dia n fb.. Link dia https://aduan.skmm.gov.my/. Semoga berjaya.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 214   Newer› Newest»