SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Isu Masjid Tak Siap Di Sg.Koyan, Teguran Buat YB ADUN Jelai !


Mendengar rintihan para penduduk Felda Gugusan Sungai Koyan berkenaan isu MASJID TAK SIAP maka sy terpanggil untuk menegur Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jelai yang juga merupakan Exco Kerajaan Negeri Pahang (Perumahan dan Perbandaran Negeri) iaitu DATO WAN ROSDY WAN ISMAIL.. supaya CAKNA isu RAKYAT ini.

Sebagai Wakil Rakyat, YB DATO sepatutnya telah mencari ALTERNATIF apabila mengetahui KONTRAKTOR ASAL PROJEK teah menghilangkan diri. Bukankan YB DATO adalah EXCO perumahan dan perbandaran negeri.. Jika ini keadaannya, YB DATO tidak layak menjadi EXCO KERAJAAN NEGERI PAHANG... isu rakyat berkaitan MASJID di kawasan sendiri punYB DATO gagal menanganinya maka bagaimana YB DATO boleh menjaga seluruh negeri Pahang?.



Tambah menyedihkan, YB DATO sebagai EXCO KERAJAAN gagal tunaikan JANJI untuk menyiapkan projek tersebut sedangkan YB DATO punyai kuasa untuk berbuat demikian (atas kapasiti exco), sama ada membuat tender semula atau sebagainya. 




Kenapa ini gagal dilakukan?. Malah, DATUK yang dicari telah menghilangkan diri itu SIAPA?. Mana mungkin sebagai ADUN kawasan ini, YB DATO tak tahu siapa DATUK berkenaan... sedangkan biasanya YB akan kawal projek dalam kawasan masing2 sebenarnya.



Justeru, saya menggesa YB DATO bertindak segera mewujudkan TASK FORCE untuk menyiapkan kaedah baru bagi menyiapkan masjid berkenaan.. bukan sekadar BERJANJI DAN BERJANJI tetapi tidak ditepati.. Yang menjadi mangsa ialah para penduduk kini terpaksa bersolat Tarawih, Raya dan Jumaat di dewan. Apa perasaan anak-anak perantauan yang akan pulang nanti. Bukankah isu ini sungguh memalukan dan tidak wajar berlaku di kawasan yang diwakili oleh Barisan Nasional (BN), melainkan Kerajaan Negeri Pahang itu kini diperintah oleh Pakatan Rakyat (PEMBANGKANG).

Baca artikel berkenaan di http://pahangdaily.blogspot.com/2014/07/tiga-tahun-warga-koyan-solat-tarawih.html

MOHD SHUKRI BIN MOHD RAMLI
aka BLOGGER CUCUMATKILAU
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]

0 Komen Artikel Ini: