SELAMAT DATANG KE BLOG CUCUMATKILAU OFFICIAL | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Angkara Silap, Jawapan Untuk "Hero Bauksit" Si Jong Jongae !


Susulan pendedahan saya sebelum ini bahawa ada pemimpin pembangkang di Pahang yang terlibat dengan aktiviti bauksit, maka saya telah diserang bertalu-talu dalam facebook group Gerakan Hentikan Pencemaran Bauksit (GERAM) hari ini.


Ia berikutan tindakan sahabat Jong Jongae (JJ) yang mungkin juga "hero bauksit" kerana berani mengeluarkan kata-kata sinis dan memperli istana Pahang dalam isu ini. Tulisan ringkas JJ "@Angkara Silap, masih menanti pendedahan cucu mat kilau dato syukry ramlee" telah mendapat respon dan kritikan daripada pembaca terhadap saya.


Bagi saya komen yang dibuat oleh beliau itu ada asasnya kerana heboh diperkatakan mereka hari ini bahawa salah seorang Pegawai PTG Pahang yang ditangkap oleh SPRM dalam isu Bauksit juga merupakan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuantan. Lantas beliau mengatakan saya silap dan sebenarnya pemimpin UMNO yang terlibat.

Sila KLIK SINI untuk membaca artikel sepenuhnya

Persoalannya, pemimpin UMNO itu ditangkap bukan atas kapasiti orang parti (politik) yang terlibat secara langsung mendapat hasil dari bauksit. Beliau mungkin terlibat atas kes yang berkaitan dengan peraturan dan undang-undang sebagai penjawat awam. Bahkan, tiada mana-mana media yang mendedahkan siapakah beliau, apa jawatannya dalam parti dan sebagainya. Cuma orang Kuantan yang kenal dan tahu, dia ada jawatan dalam UMNO Kuantan sahaja yang menviralkan perkara itu. Sebelum ini umum hanya mengetahui yang ditangkap adalah pegawai PTG Pahang. Ini bermakna, ia bukan melibatkan pemimpin politik sebenarnya. 

Tapi, ia berbeza dengan isu pemimpin pembangkang yang dipercayai terlibat dengan aktiviti bauksit. Terlibat bukanlah bermakna mereka dengan secara jelas menjalankan aktiviti tersebut secara terang-terangan. Tetapi, keterlibatan mereka adalah melalui "pihak ketiga". Tidak perlulah saya mendedahkan siapa mereka yang berkenaan. Cukup sekadar itu maklumat yang boleh dipaparkan. 

Tuduhan kononnya saya takut untuk mendedahkan kerana tidak cukup maklumat. Itu pun sangkaan yang meleset. Saya mengambil kesempatan untuk memantau dan mengumpulkan bukti-bukti kukuh sebelum ia didedahkan kepada umum. Sebelum ini saya pernah mahu mengadakan sidang media berkenaan perkara ini. Tapi saya tangguhkan dulu kerana memberi peluang kepada pihak berkenaan untuk menyedari keterlibatan mereka sudah di hidu. Saya tidak mahu, kes pendedahan tentang orang kuat PAS Pahang terlibat dengan projek Lynas beberapa tahun lalu berulang kembali. 

Pada awalnya, ramai menuduh saya fitnah dan sengaja mereka-reka cerita. Saya memberi tempoh kepada pihak terbabit untuk berundur dari parti atau melepaskan kepentingan mereka dalam projek Lynas. Tapi tidak diendahkan dan menganggap maklumat yang saya ada tidak lengkap. Tapi akhirnya saya dedahkan dan ia meletup menyebabkan, PAS terpaksa mengambil tindakan tegas terhadap kedua-dua individu terbabit. 

Sila KLIK SINI untuk membaca artikel sepenuhnya

Sila KLIK SINI untuk membaca artikel sepenuhnya

Selepas habis tempoh yang saya berikan kepada pimpinan PAS Pahang, akhirnya saya terpaksa dedahkan dua individu terbabit. Ia cukup menggemparkan hingga perkara ini kemudian telah disebut oleh Menteri Besar Pahang ketika sidang DUN Pahang selepas itu. 

Sila KLIK SINI untuk membaca artikel sepenuhnya

Masing-masing terkejut dengan pendedahan kerana menyangka ia hanyalah "hear say" sahaja. Saya difahamkan, kedua-dua mereka akhirnya meletakkan jawatan dari parti dan terus menjalankan aktiviti mereka dengan Lynas. 

Kenyataan saya supaya PAS menyiasat lebih awal tidak diberi perhatian, akhirnya pendedahan panas terpaksa dilakukan. Saya benci dengan mereka yang berpura-pura, depan menentang tapi di belakang sapu projek. Mereka lebih utamakan kepentingan peribadi tanpa mengambil kira kedudukan dalam  parti. Persoalannya, adakah semua itu adalah fitnah?. Akhirnya semua orang heboh dan mula curiga, kerana ramai lagi pemimpin dan anak-anak orang PAS kemudiannya bekerja di Lynas hingga ke hari ini. 

Perjuangan membantah Lynas pula seolah-olah sudah berakhir apabila NGO-NGO yang berkenaan seolah-olah sudah menyerah kalah dalam isu tersebut. Malah lebih mengejutkan lagi ada NGO yang hebat seperti Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) kemudian didaftarkan sebagai syarikat oleh pihak-pihak tertentu supaya akaun bank mereka tidak diketahui umum. segala sumbangan akhirnya beku begitu sahaja. Mana-mana AJK yang bising akan dipecat. Inilah hakikat yang terjadi. Semua ini boleh disiasat di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM). 


Justeru, saya berharap sahabat-sahabat yang tidak sabar untuk mengetahui siapakah pemimpin pembangkang yang terlibat dengan Bauksit diminta jangan panik. Usahlah memaksa saya untuk membuat pendedahan panas kali kedua. Kerana jika ia didedahkan, sudah pasti rakyat jelata akan terkejut dan kecewa dengan berita ini. 

Tunggulah saat dan ketikanya sama ada pendedahan itu perlu dibuat atau tidak. Apapun, berjuanglah dengan jujur dan ikhlas demi rakyat. Jangan sesekali abaikan rakyat dan menjaga kepentingan peribadi semata-mata kerana mahukan kemewahan duniawi. Persoalannya, apakah maklumat ini fakta atau pun auta?. Tunggu..  #CMKNEWS

3 Komen Artikel Ini:

  • HAFIZUL BIN HAZIQ says:
    Aug 18, 2019, 5:22:00 PM

    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

  • pelaburan najwa mohammed says:
    Jun 4, 2020, 9:19:00 PM

    Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com
    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman secepat mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

  • HAFIZUL BIN HAZIQ says:
    Jun 4, 2020, 11:56:00 PM

    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]